Condițiile Generale de Afaceri pentru magazinul online al STEINEL Vertrieb GmbH
I. Domeniu de aplicare
Aceste Condiții Generale de Afaceri (în continuare: „CGA”) se aplică comenzilor de mărfuri (în continuare și: „Produse”) prin intermediul magazinului online www.steinel.ro al STEINEL DISTRIBUTION SRL.
II. Parteneri contractuali
Partenerul contractual al clientului este
STEINEL DISTRIBUTION SRL
Str.Campului Nr.1 FSR
Hala scularie, Birourile 4-7
505400 Rasnov, Brasov
Telefon: +40 268 530000
Fax: +40 268 531111
E-Mail: info@steinel.ro
Administrator: Victor Hoffmann, Gudrun Simon, Christian Jager
înregistrată în Registrul Comerțului : J08/782/2009
CUI: RO 25556436
(denumită în continuare „STEINEL“).
III. Încheierea contractului și disponibilitatea Produselor
1. Clientul face o ofertă de cumpărare angajantă din punct de vedere juridic pentru produsele aflate în coșul de cumpărături doar după ce apasă pe butonul „Comandă contra cost” și este de acord cu valabilitatea acestor CGA.
După ce comanda clientului a fost primită de STEINEL, compania va confirma prin e-mail primirea și conținutul comenzii (confirmarea primirii). Această confirmare a primirii nu reprezintă încă acceptarea ofertei clientului, cu excepția cazului în care în aceasta se menționează și acceptarea ofertei, pe lângă confirmarea primirii și a conținutului. STEINEL va considera oferta acceptată fie printr-o confirmare a expedierii, fie prin expedierea Produselor în termen de cinci (5) zile lucrătoare de la primirea comenzii clientului. Contractul se consideră încheiat doar după acceptarea ofertei.
2. În cazul în care STEINEL nu transmite declarația de acceptare în această perioadă, comanda clientului nu va fi considerată acceptată. Dacă produsul comandat nu este disponibil în momentul plasării comenzii, STEINEL își rezervă dreptul de a nu accepta oferta pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare, caz în care nu va exista un contract încheiat. Clientul va fi informat în acest sens. Plățile deja efectuate vor fi rambursate clientului imediat.
IV. Prețuri, condiții de plată și reținerea dreptului de proprietate
1. Toate prețurile magazinului online sunt indicate ca prețuri brute, includ TVA legal, dar nu și costurile de transport.
2. Cumpărătorul are la dispoziție diverse opțiuni de plată, care sunt detaliate în magazinul online. Prețul de cumpărare devine scadent imediat după încheierea contractului, cu excepția cazului în care vânzătorul oferă posibilitatea plății prin factură; în cazul plății prin factură, prețul de cumpărare și costurile de transport trebuie plătite în contul vânzătorului indicat pe factură, în termen de două (2) săptămâni de la primirea acesteia.
3. Până la plata integrală, produsele rămân în proprietatea vânzătorului.
V. Condiții de livrare
1. Dacă nu s-a convenit altfel, livrarea se face la adresa specificată de client, prin modalitatea de expediere aleasă de acesta.
2. STEINEL subliniază faptul că toate informațiile referitoare la disponibilitatea, expedierea sau livrarea produsului sunt estimate și au caracter orientativ. Acestea nu reprezintă termene angajante din punct de vedere juridic, cu excepția cazului în care în opțiunile de expediere ale produsului respectiv sunt indicate expres ca fiind termene angajante. Dacă STEINEL constată în timpul procesării comenzii că produsul comandat nu este disponibil, va informa clientul printr-un e-mail separat. Drepturile legale ale clientului nu sunt afectate de acest lucru.
3. Dacă livrarea nu poate fi realizată din cauza faptului că produsele comandate nu se potrivesc prin ușa de intrare, poartă sau casa scărilor clientului, sau din cauză că acesta nu poate fi găsit la adresa de livrare, deși termenul de livrare i-a fost comunicat într-un mod rezonabil, clientul va suporta costurile livrării nereușite.
4. STEINEL își rezervă dreptul de a efectua livrări parțiale, în cazul în care acest lucru este acceptabil pentru client.
5. Dacă nu s-a indicat altfel în descrierea produsului, termenul estimat de livrare este de aproximativ 1-3 zile lucrătoare. Excepție fac produsele din magazinul online care necesită personalizare conform specificațiilor clientului, cum ar fi numere de casă și/sau texte. În cazul articolelor personalizate, termenul de livrare este de aproximativ 1-2 săptămâni. Termenul de livrare începe odată cu încheierea contractului.
VI. Prețuri, costuri de transport, condiții de plată și reținerea dreptului de proprietate
1. Toate prețurile afișate în magazinul online sunt exprimate în RON și includ TVA-ul aplicabil, la care se adaugă costurile de transport, menționate separat.
2. Costurile de transport sunt specificate în condițiile de livrare și transport. Prețul final, inclusiv TVA și costurile de transport, vor fi, de asemenea, afișate în interfața de comandă înainte să fie plasată comanda.
3. În cazul în care STEINEL îndeplinește comanda prin livrări parțiale, clientul va suporta costurile de transport doar pentru prima livrare parțială. Dacă clientul solicită livrări parțiale, acesta va suporta costurile de transport pentru fiecare livrare parțială în parte.
4. Clientului îi sunt puse la dispoziție opțiunile de plată disponibile în timpul procesului de comandă. În funcție de modalitatea de plată aleasă, în unele cazuri (de exemplu, plata cu cardul de debit/credit), plata este procesată imediat în timpul plasării comenzii. Datele introduse nu sunt stocate de STEINEL, însă, în funcție de caz, acestea pot fi salvate de furnizorul de plată/serviciul de plată ales. Pentru această situație, se aplică reglementările de protecție a datelor ale furnizorului de plată/serviciului de plată selectat.
5. În cazul în care debitarea din contul clientului eșuează din motive pentru care clientul este responsabil, acesta va trebui să ramburseze STEINEL taxele de procesare bancară generate de eșecul plății.
6. Prețul de cumpărare devine scadent imediat după încheierea contractului, cu excepția cazului în care STEINEL oferă plata prin factură; în cazul plății prin factură, prețul de cumpărare și costurile de transport trebuie plătite în contul vânzătorului indicat pe factură, în termen de două (2) săptămâni de la primirea facturii.
7. Până la plata integrală, produsele livrate rămân în proprietatea STEINEL.
VII. Dreptul de revocare /retragere/ al consumatorului
1. Dacă clientul este o persoană fizică care încheie o tranzacție legală în scopuri care nu pot fi atribuite nici activității sale comerciale, nici celei de liber profesionist (consumator), acesta beneficiază de dreptul legal de revocare.
2. Dreptul de revocare în contractele comerciale:
Instrucțiuni privind dreptul de revocare
Dreptul de revocare
Aveți dreptul să revocați prezentul contract în termen de paisprezece (14) zile, fără a fi necesar să specificați motivele.
În cazul unui contract de cumpărare-vânzare, perioada de revocare este de paisprezece (14) zile de la data la care dumneavoastră sau un terț desemnat de dvs., care nu este transportatorul, ați luat în posesie mărfurile.
În cazul unui contract pentru mai multe mărfuri comandate într-o singură comandă, dar care sunt livrate separat, termenul de revocare este de paisprezece (14) zile de la data la care dumneavoastră sau un terț desemnat de dvs., care nu este transportatorul, ați luat în posesie ultima marfă.
În cazul unui contract de livrare a mărfurilor în mai multe transporturi parțiale sau loturi, termenul de revocare este de paisprezece (14) zile de la data la care dumneavoastră sau un terț desemnat de dvs., care nu este transportatorul, ați luat în posesie ultimul transport parțial sau ultimul lot.
În cazul unui contract de livrare regulată a mărfurilor pe o perioadă determinată, termenul de revocare este de paisprezece (14) zile de la data la care dumneavoastră sau un terț desemnat de dvs., care nu este transportatorul, ați luat în posesie mărfurile.
Pentru a vă exercita dreptul de revocare, trebuie să ne informați (STEINEL DISTRIBUTION SRL, Str. Campului, nr. 1, FSR Hala Sculărie, Birourile 4-7, Râșnov, Brașov, telefon: 0268 530000, fax: 0268 531111, e-mail: service.web@steinel.ro) printr-o declarație clară, fără echivoc (de exemplu, scrisoare transmisă prin poștă, fax sau e-mail) despre decizia dumneavoastră de a revoca prezentul contract. Puteți folosi modelul de formular de revocare de mai jos, dar acest lucru nu este obligatoriu.
Pentru respectarea termenului de revocare, este suficient să transmiteți comunicarea privind exercitarea dreptului de revocare înainte de expirarea termenului. Dacă faceți uz de acest drept, vă vom trimite imediat (de exemplu, prin e-mail) o confirmare a primirii revocării.
Consecințele revocării
Dacă revocați prezentul contract, vă vom rambursa toate plățile pe care le-am primit de la dumneavoastră, inclusiv costurile de livrare (cu excepția costurilor suplimentare care rezultă din alegerea unei metode de livrare diferite de livrarea standard oferită de noi, care este cea mai ieftină). Rambursarea va fi efectuată fără întârziere și, în orice caz, nu mai târziu de paisprezece (14) zile de la data primirii notificării privind revocarea contractului. Pentru rambursare, vom folosi același mijloc de plată utilizat în tranzacția inițială, cu excepția cazului în care am convenit altceva în mod expres; în niciun caz nu vi se va percepe vreo taxă pentru această rambursare.
Putem amâna rambursarea până la primirea mărfurilor returnate sau până la furnizarea dovezii de expediere a acestora, oricare dintre aceste situații survine mai devreme.
Dumneavoastră trebuie să expediați mărfurile la adresa: STEINEL DISTRIBUTION SRL, Str. Câmpului, Nr. 1, FSR Hala Sculărie, Birourile 4-7, Râșnov, Brașov, fără întârziere și, în orice caz, nu mai târziu de paisprezece (14) zile de la data la care ne-ați informat despre decizia de revocare. Termenul este respectat dacă expediați mărfurile înainte de expirarea perioadei de paisprezece (14) zile. Costurile directe de returnare a mărfurilor vor fi suportate de STEINEL DISTRIBUTION SRL, iar dumneavoastră nu veți avea alte costuri de suportat.
Veți fi responsabil pentru o eventuală pierdere a valorii mărfurilor doar dacă aceasta se datorează manipulării necorespunzătoare, care nu a fost necesară pentru a verifica calitatea, caracteristicile și funcționarea acestora.
Model de formular de revocare |
3. Cu excepția cazului în care părțile au convenit altfel, dreptul de revocare nu se aplică în cazul contractelor de mai jos:
VIII. Dispoziții complementare în cazul articolelor individualizate; excluderea dreptului de revocare
Dacă un client al STEINEL comandă un produs personalizat, se aplică următoarele dispoziții adiționale, conform secțiunii VII a acestor CGA:
1. Anumite articole disponibile în magazinul online pot fi personalizate de client în funcție de specificațiile proprii, de exemplu prin adăugarea de numere de casă și/sau texte. STEINEL își rezervă dreptul de a refuza, la discreția sa, orice combinație de litere, texte sau alte elemente de personalizare care încalcă moralitatea, legislația penală, glorifică violența, sunt sexiste, discriminatorii, rasiste, propagandistice, extremiste sau similare.
2. În cazul contractelor de vânzare la distanță, nu se aplică dreptul de revocare pentru produsele personalizate care sunt realizate conform specificațiilor individuale ale clientului. Deoarece personalizarea presupune crearea unui produs conform cerințelor clientului, acesta nu are drept de revocare. În această situație, reglementările prevăzute la articolul VI privind dreptul de revocare nu se aplică. Un produs din magazin este considerat personalizat dacă clientul îl extinde prin adăugarea unor informații specifice.
3. Pretențiile privind garanțiile rămân valabile pentru articolele personalizate. Dacă produsul prezintă defecte, se aplică dispozițiile legale și prevederile articolului IX din aceste CGA.
4. Clientul este responsabil pentru corectitudinea informațiilor folosite pentru personalizare (de exemplu, redarea corectă a numărului de casă, succesiunea literelor și textelor). STEINEL nu își asumă răspunderea pentru eventualele erori din aceste informații.
5. STEINEL își rezervă dreptul de a face modificări de design, font, culoare, poziționare sau alte caracteristici similare, în măsura în care acestea sunt acceptabile pentru client.
6. Dacă STEINEL nu poate livra temporar sau permanent produsul personalizat, din motive independente de companie (de exemplu, din cauza unor probleme tehnice sau a neîndeplinirii obligațiilor contractuale de către un furnizor), STEINEL are dreptul de a se retrage din contract. În acest caz, clientul va fi informat imediat că produsul nu este disponibil, iar orice sumă achitată de acesta va fi rambursată prompt.
7. La comanda unui produs personalizat, clientul garantează că textele și combinațiile de litere utilizate sunt libere de drepturile terților și că nu încalcă alte drepturi de proprietate ale acestora. Clientul garantează, de asemenea, că conținutul personalizării respectă legislația și nu contravine normelor morale.
8. Clientul acordă STEINEL drepturile de utilizare a textelor și altor elemente necesare pentru procesarea comenzii, inclusiv dreptul de reproducere, dacă este cazul.
IX. Răspundere
1. Cererile de despăgubire ale clientului sunt în general excluse. Aceasta nu se aplică însă în cazul cererilor de despăgubire pentru vătămarea vieții, integrității corporale sau sănătății, precum și în cazul daunelor cauzate de o încălcare intenționată sau grav neglijentă a obligațiilor din partea STEINEL, a reprezentanților săi legali sau a personalului său auxiliar. Răspunderea rămâne, de asemenea, aplicabilă pentru încălcarea obligațiilor a căror îndeplinire este esențială pentru executarea corespunzătoare a contractului și pe care clientul se poate baza în mod constant. În cazul unei încălcări ușoare a acestor obligații, STEINEL este răspunzătoare doar pentru daunele previzibile și tipice contractului, cu excepția cererilor de despăgubire privind vătămarea vieții, integrității corporale sau sănătății.
2. Dispoziția din aliniatul 1 se aplică și în favoarea reprezentanților legali și a personalului auxiliar al STEINEL, în cazul în care cererile de despăgubire sunt formulate direct împotriva acestora.
3. Această reglementare privind răspunderea nu include revendicările legate de protecția datelor.
X. Garanție pentru defecte
1. În cazul în care clientul este antreprenor (adică acționează în cadrul unei activități comerciale sau profesionale independente), termenul de prescripție pentru pretențiile de garanție privind defectele este de 12 luni de la data livrării produselor. Această limitare nu se aplică în cazul pretențiilor legate de vătămarea vieții, integrității corporale sau sănătății, cauzate de neglijența STEINEL, a reprezentanților săi legali sau a personalului auxiliar, precum și în cazul încălcării intenționate sau grav neglijente a obligațiilor.
2. Pretențiile privind garanția pentru defecte rămân valabile în cazul în care există sau se aplică o garanție suplimentară pentru produsele comandate.
XI. Protecția datelor
STEINEL prelucrează datele cu caracter personal ale clienților pentru a asigura procesarea corespunzătoare a comenzilor. Aceste date includ, în special, informații necesare pentru executarea contractului, cum ar fi adresa de e-mail, dacă aceasta a fost furnizată de client.
În scopul verificării bonității, STEINEL poate colabora cu furnizori externi de servicii, utilizând informații relevante, precum scoruri de credit. Aceste date pot include și detalii despre adresa clientului, fiind folosite pentru a determina opțiunile de plată disponibile.
Pentru informații suplimentare despre modul în care sunt colectate, utilizate și protejate datele personale, vă rugăm să consultați Politica de confidențialitate.
XII. Dispoziții finale
1. În cazul în care clientul este comerciant, persoană juridică de drept public sau un fond special de drept public, toate litigiile rezultate din relațiile contractuale vor fi soluționate la sediul social al STEINEL.
2. Dacă anumite prevederi ale acestui contract devin invalide, restul contractului rămâne valabil. Prevederile invalide vor fi înlocuite, dacă este posibil, cu dispozițiile legale aplicabile.